Ώρα αποφάσεων για τους Νέους Αυτοκινητόδρομους Αττικής
φώτο: ypodomes.com

Ώρα αποφάσεων για τους Νέους Αυτοκινητόδρομους Αττικής

φώτο: ypodomes.com

Η ανάγκη κατασκευής ή όχι σήραγγας που θα διαπερνά τον Υμηττό είναι ένα από τα ερωτήματα που υπάρχουν σχετικά με τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει με δημοσίευμα της η εφημερίδα Καθημερινή καθώς το ενδιαφέρον για το αν τελικά θα προχωρήσουν αυτές οι επεκτάσεις είναι συνυφασμένες με την χρήση ή όχι σήραγγας από τον Υμηττό προς τα Μεσόγεια.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα σε σύσκεψη μεταξύ των Υπουργείων Περιβάλλοντος και Υποδομών θα οριστικοποιηθεί το νέο ρυθμιστικό σχέδιο για όλη την Αττική και η ολοκλήρωση των αυτοκινητόδρομων είναι ένα από τα βασικά «κομμάτια» του πάζλ.

Πριν από 3 χρόνια όταν είχε παρουσιαστεί το σχέδιο για τους «Νέους Αυτοκινητόδρομους Αττικής» η σήραγγα μήκους 3,5 χιλιομέτρων από τον κόμβο Σακέτα μέχρι τον κόμβο Μεσογείων είχε προκαλέσει τις αντιδράσεις κυρίως της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Το Υπουργείο Υποδομών χωροθέτησε τη σήραγγα πιο νότια στο ύψος της Αργυρούπολης αλλά έκτοτε δεν έχει υπάρξει κάτι επίσημο που να δίνει στην χάραξη την τελική της μορφή.

Από διαρροές στον τύπο είχε γραφτεί πως το μήκος των νέων αξόνων θα είναι περίπου 50% μικρότερο σε σχέση με το προηγούμενο. Επίσης είχε χαρακτηριστεί ως Φαραωνικό το συνολικό σχέδιο.

Από το αρχικό σχέδιο έχουν αφαιρεθεί τμήματα δρόμου κυρίως στα Μεσόγεια ενώ στο τραπέζι είχε πέσει και πρόταση η σήραγγα να περιλαμβάνει και σιδηροδρομική γραμμή για την σύνδεση των Νοτίων Προαστίων με τον Προαστιακό στο ύψος του Κορωπίου έχοντας ως αρχή το Ελληνικό.

Σήμερα η ανάγκη για ανάπτυξη των μέσων σταθερής τροχιάς έναντι των νέων αξόνων είναι πολύ μεγαλύτερη από κάθε άλλη φορά και συζητείται αρκετά σοβαρά. Η ανάγκη πάντως συμπλήρωσης των αυτοκινητόδρομων στην Αθήνα είναι ολοφάνερη και αφορά κυρίως τη σύνδεση των Νοτίων Προαστίων μέσω της επέκτασης της Δυτικής Περιφερειακής μέχρι την Λ. Βουλιαγμένης και την Ποσειδώνος με το δίκτυο της Αττικής Οδού θα απελευθέρωνε την παραλιακή Λεωφόρο, τον Κηφισό και το τοπικό δίκτυο Αργυρούπολης, Ηλιούπολης και Βύρωνα στον Καρέα που σήμερα είναι επιφορτισμένο με την τροφοδότηση της Αττικής Οδού μέσω της πόλης.

Αν πλησιάζουμε λοιπόν στην ώρα της απόφασης για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού τότε χρήσιμο θα ήταν να σκεφτούν ότι όσοι δρόμοι και να γίνουν ο κορεσμός θα συνεχίσει ενώ η ανάπτυξη δικτύων σταθερής τροχιάς θα φέρει πολύ πιο θεαματικά αποτελέσματα.

Πηγή: ypodomes.com