
Σιδηροδρομικός σταθμός Μονάχου
Πριν μερικές ημέρες και ενώ είχα επισκεφθεί το Μόναχο της Γερμανίας, ένα από αυτά που με εντυπωσίασαν ήταν και ο σιδηροδρομικός σταθμός του, που είναι ένας ακόμα υπερμεγέθης κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός της Ευρώπης.
Το Μόναχο είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Γερμανίας και βρίσκεται στα νότια της χώρας. Η κοντινή απόσταση της πόλης από την Αυστρία την Ελβετία και την Ιταλία την κάνει ιδανική για σιδηροδρομικά ταξίδια ενώ οι σιδηροδρομικές της υποδομές της είναι ίσως οι καλύτερες στην Ευρώπη.
Ο κεντρικός σταθμός του Μονάχου διακινεί περίπου 130.000.000 επιβάτες το χρόνο και το νούμερο κάθε χρόνο αυξάνει και περισσότερο. Σε μία κανονική ημέρα περισσότεροι από 350.000 επιβάτες θα χρησιμοποιήσουν τον κεντρικό σταθμό όταν μέσα στην πόλη υπάρχουν και άλλοι δύο δευτερεύοντες σταθμοί: Muenchen-Pasing και Muenchen Ost.
Το νούμερο αυτό από μόνο, μαρτυρά την χρήση του σιδηρόδρομου στο Μόναχο αλλά και σε όλη τη Γερμανία. Το κτίριο είναι εντυπωσιακά μεγάλο ενώ δεν μοιάζει με εκείνο της Ρώμης που «αγκαλιάζει» τις αποβάθρες σχηματίζοντας ένα Π. Το κυρίως κτίριο στο σταθμό του Μονάχου βρίσκεται μπροστά και διαθέτει ότι μπορεί να βρεις κανείς σε ένα μεγάλο εμπορικό κέντρο.
Ένα από τα εντυπωσιακά του στοιχεία είναι η πανύψηλη οροφή που πραγματικά το κάνει να δείχνει ακόμα μεγαλύτερο από όσο είναι. Όσον αφορά την χωρητικότητα, διαθέτει 32 αποβάθρες και ακριβώς από κάτω περνούν 2 γραμμές του Προαστιακού Σιδηρόδρομου (πραγματικού Προαστιακού που δεν έχει καμία σχέση με τον Αθηναϊκό) του λεγόμενου S-Bahn και 6 γραμμές του δικτύου του Μετρό, του U-Bahn.
O σημερινός σταθμός ξεκίνησε να κατασκευάζεται στις αρχές του 19ου αιώνα και το 1840 ολοκληρώθηκε. Το κτίριο άλλαξε όψη αρκετές φορές. Κατά τη διάρκεια του Β` παγκοσμίου πολέμου σχεδόν καταστράφηκε το κτίριο αλλά και οι υποδομές. Επαναλειτούργησε λίγο αργότερα ενώ από το 1960 έχει τη σημερινή του μορφή.
Είναι το πιο κομβικό συγκοινωνιακό σημείο της πόλης και η επιτυχία του είναι η δικτύωση του με τα άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς αλλά και η εκτεταμένη χρήση του Σιδηρόδρομου στη Γερμανία γενικότερα. Από τον κεντρικό σταθμό του Μονάχου μπορείς να πας σχεδόν σε όλη την Ευρώπη με πόλεις όπως η Μόσχα, το Ζάγκρεμπ, το Μιλάνο, η Ρώμη, το Παρίσι κλπ
Όταν έρχεται στο μυαλό μας η εικόνα του σταθμού της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης μπροστά σε αυτούς τους σταθμούς μόνο μελαγχολία φέρνει στο πόσο ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα είναι το πιο αδικημένο μεταφορικό μέσο, παρότι έχει τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης και μεταφοράς τόσο επιβατών όσο και αγαθών.
πηγή : ypodomes.com