
Αυτοκινητόδρομοι με χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ
Τις επόμενες μέρες θα κατατεθούν στη Βουλή -αφού ολοκληρωθεί η επεξεργασία τους από το Ελεγκτικό Συνέδριο – οι αναθεωρημένες συμβάσεις παραχώρησης για τους μεγάλους οδικoύς άξονες, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Στο μεταξύ, με το πόσο του 1,5 δισ. ευρώ σε δανειακά κεφαλαία αναμένεται να στηρίξει την ελληνική οικονομία η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων το 2013, έναντι του ποσού των 550 εκατ. ευρώ το 2012. Νωρίτερα, υπεγράφησαν συμφωνίες ύψους 550 εκατ. ευρώ μεταξύ της ηγεσίας της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και της ελληνικής κυβέρνησης εκ των οποίων τα 350 εκατ. αφορούν οικονομικές υποχρεώσεις του δημοσίου για τους οδικούς άξονες που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης, 50 εκατομμύρια θα διοχετευθούν στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων προκείμενου να στηριχθούν προγράμματα Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και 150 εκατ. ευρώ για τη χρηματοδότηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΤΕπ Βέρνερ Χόιερ έως το 2015 η χρηματοδότηση της τράπεζας προς την Ελλάδα θα έχει αυξηθεί σε ποσοστό 40% και τα δάνεια αναμένεται να διοχετευθούν κυρίως στους τομείς της ανάπτυξης και της απασχόλησης. Η χρηματοδότηση της ΕΤΕπ αναμένεται να παίξει καταλυτικό ρόλο και στην κάλυψη του χρηματοδοτικού κενού που έχει προκύψει στην κατασκευή των μεγάλων οδικών αξόνων. Έως τις αρχές της επόμενης εβδομάδος οι αναθεωρημένες συμβάσεις των έργων αυτων θα έχουν εγκριθεί απο το ελεγκτικό συνέδριο ενώ τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να εγκριθούν και απο την ελληνική βουλή προκειμένου να είναι εφικτή η πλήρης επανεκκίνηση των έργων.
Αναλυτικά για την επανεκκίνηση των αυτοκινητοδρόμων ο κ. Χρυσοχοΐδης δήλωσε προχθές: «Μετά από δυο χρόνια περίπου διαπραγματεύσεων, σκληρών διαπραγματεύσεων μεταξύ των τραπεζών, των παραχωρησιούχων, των κατασκευαστών και του ελληνικού δημοσίου, τελικώς η υπόθεση των αυτοκινητοδρόμων κλείνει με έναν ευτυχή τρόπο, έτσι ώστε σε λίγες μέρες να οδηγηθούμε, μετά από όλες τις τυπικές διαδικασίες, που πρέπει να κλείσουν, στην επανέναρξη των έργων στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας, οι οποίοι είναι σταματημένοι από το 2010 λόγω της κρίσης, της μείωσης του κυκλοφοριακού φόρτου και της μη χρηματοδότησης από τις τράπεζες.
Τελικώς, σήμερα, είμαι στην ευχάριστη θέση να αναγγείλω, ότι σε λίγες μέρες στη Βουλή των Ελλήνων θα ψηφίσουμε τις νέες συμβάσεις, τις τροποποιημένες συμβάσεις, έτσι ώστε να αρχίσουν χιλιάδες Έλληνες να εργάζονται στα έργα αυτά και πολλές τοπικές οικονομίες να ενισχυθούν με τη ρευστότητα, η οποία θα παραχθεί από τα έργα αυτά. Σήμερα υπογράφουμε, όπως είπε ο κ. Χόγερ, τμήμα του δανείου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, ύψους 350 εκατ. ευρώ. Εξακόσια πενήντα (650) εκατομμύρια είναι το ποσό, που αφορά στη συνολική δανειοδότηση του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη, δηλαδή της Ολυμπίας Οδού και του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου. Εξακόσια πενήντα εκατομμύρια λοιπόν, ποσό με το οποίο η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θα συνδράμει το δημόσιο, στο πλαίσιο της αναθεώρησης των 4 συμβάσεων παραχώρησης. Τα υπόλοιπα που απαιτούνται, προέρχονται από το ΕΣΠΑ, μέσα από τις προσπάθειες που έκανε η ελληνική κυβέρνηση και το υπουργείο Ανάπτυξης, αλλά και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να ενισχύσουμε πολύ γενναία τα έργα αυτά, τα οποία αποτελούν τις μελλοντικές υποδομές της χώρας, αλλά ταυτόχρονα, είναι ένα εργαλείο ανάπτυξης, απασχόλησης και ρευστότητας το επόμενο χρονικό διάστημα».
Πηγή: tee.gr