Nέες επεκτάσεις σε μετρό και τραμ
Το πρόγραμμα νέων επεκτάσεων του μετρό και του τραμ παρουσιάστηκε στο συνέδριο για την ανάπτυξη, που διοργάνωσε η επενδυτική έκδοση A-Energy, στο αμφιθέατρο του υπουργείου Υποδομών.
Όπως τόνισαν οι συμμετέχοντες, τα συγκεκριμένα δημόσια έργα, τα οποία βέβαια για να μπουν σε φάση δημοπράτησης και να ξεκινήσουν οι εργασίες αναμένουν χρηματοδότηση, κυρίως από κονδύλια του νέου ΕΣΠΑ, μπορούν να αποτελέσουν το σύμβολο μιας νέας εποχής και μιας άλλης, πιο ασφαλούς, άνετης και φιλικής καθημερινότητας του πολίτη. Ειδικότερα:
- Ο κ. Νικόλαος Παπαθανάσης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΣΤΑ.ΣΥ. είπε ότι η δημόσια συγκοινωνία πρέπει πλέον να αντιμετωπιστεί ως μια σοβαρή και μοντέρνα υπόθεση, καθώς ο ρόλος της είναι να προσφέρει ένα κοινωνικό και έργο με χαμηλό κόμιστρο για τον πολίτη. Το κύριο βάρος στον σχεδιασμό των νέων γραμμών και των επεκτάσεων που σχεδιάζονται πρέπει να ρίχνεται στους σταθμούς μετεπιβίβασης καθώς, όπως τόνισε ο κ. Παπαθανάσης, πρέπει να είναι ασφαλείς και προσβάσιμοι από άλλα Μέσα Μεταφοράς και με χώρους πάρκινγκ για τα ΙΧ αυτοκίνητα.
- Ο κ. Παναγιώτης Παπαχλιμίντζος, Γενικός Διευθυντής της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ. είπε ότι η εταιρία του σχεδιάζει και ωριμάζει την επόμενη γενιά έργων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για τα οποία αναζητείται η πηγή χρηματοδότησης.
- Στην παρουσίαση των μελλοντικών έργων Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αλλά και στις σχεδιαζόμενες επεκτάσεις του τραμ αναφέρθηκε ο κ. Αντώνης Παπαμακάριος, Διευθυντής Μελετών της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ. Πιο συγκεκριμένα:
–ΓΡΑΜΜΗ 4: Θα είναι μήκους 33 χλμ, με 29 νέους σταθμούς, με 5 σταθμούς μετεπιβίβασης για μετεπιβιβάσεις στις Γραμμές 1, 2 και 3. Θα εξυπηρετεί 570.000 επιπλέον επιβάτες ημερησίως. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 3,3 δις €, με τη Γενική Οριστική Μελέτη του Έργου να τελεί υπό εκπόνηση. Ωστόσο δίδεται προτεραιότητα στη δημοπράτηση για την κατασκευή του Τμήματος “A” της Γραμμής με μήκος 8 χλμ. & 9 Σταθμούς, με κόστος 1 δις € και χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης του έργου τους 80 μήνες. Σε ό,τι αφορά την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον το μήκος της θα 3,5 χλμ., με τρεις νέους σταθμούς και προϋπολογισμό εκτέλεσης 350 εκατ. € .
–Yπογειοποίηση της Γραμμής στο Τμήμα μεταξύ των Σταθμών Φάληρο και Πειραιάς, σε μήκος 1.4 χλμ. και με την προσθήκη ενός σταθμού, καταργώντας το εσωτερικό «εμπόδιο» της πόλης που δημιουργείται από την ισόπεδη γραμμή. Έχει εκπονηθεί η Γενική Οριστική Μελέτη και η δημοπράτηση του έργου προϋπολογισμού 100 εκ. € θα προχωρήσει εάν βρεθεί χρηματοδότηση.
–Μετρό Θεσσαλονίκης: Ολοκλήρωση του βασικού έργου το 2017, με 13 σταθμούς και θα καλύπτει 9.6 χλμ γραμμής με 2 ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς και θα εξυπηρετούνται 250.000 επιβάτες ημερησίως ή περίπου 75.000.000 επιβάτες ετησίως από τον πρώτο χρόνο της εμπορικής λειτουργίας.
–Επεκτάσεις του Τραμ: Παρουσιάστηκαν τα τεχνικά χαρακτηριστικά της υπο κατασκευής επέκτασης της Α΄φάσης προς Πειραιά η οποία θα παραδοθεί σε δύο χρόνια θα έχει 12 νέους σταθμούς, ενώ θα ανακατασκευαστεί και ο υφιστάμενος τερματικός σταθμός στην περιοχή του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας (Σ.Ε.Φ.).
Υπό μελέτη βρίσκονται οι επεκτάσεις της Β΄φάσης προς Πειραιά, όπου προβλέπεται η σύνδεση κέντρου Πειραιά με Χατζηκυριάκειο και Φρεαττύδα, η επέκταση Ελληνικού προς Αργυρούπολη, με σύνδεση για Μετεπιβίβαση στο Σταθμό Αργυρούπολη του Μετρό.
Στις αρχές του 2014 προβλέπεται η δημοπράτηση της επέκτασης του τραμ από το σταθμό του Πειραιά προς Κερατσίνι με 6 σταθμούς. Έχει διερευνηθεί η χάραξη του έργου, το οποίο προβλέπεται υπογειοποιημένο στο μεγαλύτερο τμήμα του Δήμου Κερατσινίου (περίπου 2,6 χλμ). Επίσης το 2014 δημοπρατείται και η επέκταση του τραμ από το Σύνταγμα στην Πλ. Αιγύπτου με παράλληλη ανάπλαση του κέντρου της Αθήνας.
- Ο κ. Παναγιώτης Τουρνεκιώτης, καθηγητής του ΕΜΠ παρουσίασε την οριστική μελέτη του έργου ανάπλασης της κέντρου της Αθήνας με κύριο άξονα την οδό Πανεπιστημίου, η οποία χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Ωνάση. Το έργο προβλέπει τον ανασχεδιασμό της λεωφόρου Αμαλίας, ολόκληρης της ζώνης ανάμεσα στην Ακαδημίας και τη Σταδίου, καθώς και της οδού Πατησίων μέχρι το Αρχαιολογικό Μουσείο, με κριτήριο την προτεραιότητα στον πεζό, την επέκταση του τραμ και την περιβαλλοντική ποιότητα του δημόσιου χώρου. Ένα έργο που απευθύνεται σε όλη την πόλη και τους επιβάτες των Μέσων Σταθερής Τροχιάς που συναντώνται στην Ομόνοια, το Σύνταγμα και το Μοναστηράκι. Όπως είπε ο κ. Τουρνεκιώτης το έργο έχει φθάσει στην τελευταία φάση της ωρίμανσής και η δημοπράτησή του βρίσκεται στα χέρια της πολιτείας. Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου έργου προβλέπεται και η επέκταση της γραμμής του τραμ μέχρι τα Ανω Πατήσια η οποία θα διασυνδέσει τη γραμμή του ΗΣΑΠ και θα εξυπηρετήσει πολύ πυκνοκατοικημένες περιοχές όπως τα Πατήσια και την Κυψέλη.
Πηγή: tee.gr