Nέος κύκλος διαλέξεων στο Μουσείο Μπενάκη

xwros kai eikona-error imageΧώρος και Εικόνα: Ένας “μοντέρνος” κόσμος στο Αιγαίο της 2ης χιλιετίας π.Χ.

To Μουσείο Μπενάκη -σε συνεργασία με τη Συλλογή Προϊστορικών, Αρχαίων Ελληνικών και Ρωμαϊκών Αρχαιοτήτων- διοργανώνει νέο κύκλο έξι (6) αυτοτελών διαλέξεων, με ομιλήτρια την Κλαίρη Παλυβού, ομότιμη καθηγήτρια του Τμήματος Αρχιτεκτόνων στο ΑΠΘ.

Θεματικές συναντήσεων:

  • Πώς ορίζουμε την αρχιτεκτονική; Ερμηνείες, θέσεις και αντιθέσεις από τον Βιτρούβιο έως σήμερα. Η αρχιτεκτονική ως αρχαιολογικό εύρημα.
  • Στον απόηχο του Μίνωα και του Δαίδαλου: Πόλεις και ανάκτορα της Μινωικής Κρήτης. Αστικός σχεδιασμός και εκφάνσεις του δημόσιου χώρου.
  • Στη σκιά του Λαβυρίνθου: Ευφυή κυκλοφοριακά συστήματα πολλαπλών – και όχι πολύπλοκων – διαδρομών. Ιεραρχημένη κατανομή κινήσεων και λειτουργιών.
  • Η ηφαιστειακή μοίρα της Θήρας και το κοσμοπολίτικο λιμάνι του Ακρωτηρίου με το τραγικό τέλος.
  • Εικονογραφώντας την αρχιτεκτονική της ευημερίας: καλλιτεχνικές συμβάσεις, συμβολισμοί, αφηγηματικότητα. Το βλέμμα του θεατή και ο διάλογος μεταξύ πραγματικού και εικονικού χώρου.
  • Σαν χθες: μια πρόδρομη μορφή νεωτερικότητας 3500 χιλιάδων χρόνων. Πόσο αρχαίο είναι το μοντέρνο;

Οι συναντήσεις θα πραγματοποιηθούν στο αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη, κεντρικό κτήριο, Κουμπάρη 1, 2ος όροφος. Tις Τρίτες:  21-04-15, 28-04-15, 05-05-15, 12-05-15, 19-05-15, 26-05-15 (18.00-19.30)

Κόστος: 50 ευρώ όλος ο κύκλος διαλέξεων, 10 ευρώ ανά συνάντηση. Σε φοιτητές και για περιορισμένο αριθμό θέσεων θα υπάρξει έκπτωση 50%.

Απαραίτητη η προεγγραφή.

Πληροφορίες-Κρατήσεις: Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων (τηλ.: 210 3671067-69, Δευτέρα έως Πέμπτη, 10.00-14.00).

“Τα εντυπωσιακά ευρήματα του Arthur Evans στην Κνωσό, κατά τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα, έκαναν μεγάλη αίσθηση στην παγκόσμια κοινότητα”, επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση. “Σε μια εποχή που το Μοντέρνο Κίνημα αναζητούσε νέους τρόπους έκφρασης, μακριά από το ελληνορωμαϊκό παρελθόν, η πληθωρική, φυσιοκρατική τέχνη των Μινωιτών και η ελεύθερη, ασύμμετρη ογκοπλασία της αρχιτεκτονικής τους ήταν φυσικό να προσελκύσουν την καλλιτεχνική πρωτοπορία της εποχής, η οποία έβλεπε στις δημιουργίες αυτές μια εικόνα εξαιρετικά οικεία. Παράλληλα, τα καλλιτεχνικά
ρεύματα των αρχών του 20ού αιώνα επηρέασαν την εικόνα της Κνωσού, μέσα από την “ανασύνταξη” των ερειπίων της.

Εικοσιέξι χρόνια μετά το θάνατο του Evans, τα πολυώροφα κτίρια με τις πλούσιες τοιχογραφίες που ήρθαν στο φως στο Ακρωτήρι της Θήρας ενίσχυσαν τη “μοντέρνα” αύρα του Μινωικού πολιτισμού στη σφαίρα επιρροής του οποίου βρισκόταν η Θήρα της Ύστερης Εποχής του Χαλκού. Χάρη στην εξαιρετική διατήρηση του οικισμού κάτω από τις στάχτες του ηφαιστείου, τα ευρήματα αυτά προσφέρουν την ανέλπιστη ευκαιρία να προσεγγίσει κανείς τον κόσμο της εποχής σχεδόν βιωματικά και να εκτιμήσει όχι μόνο το υψηλό επίπεδο αρχιτεκτονικής σκέψης και οικοδομικής τεχνολογίας στο οποίο είχαν φθάσει οι προϊστορικοί μάστορες, αλλά και τη διαχρονικότητα της αρχιτεκτονικής δημιουργίας».

Πηγή: tee.gr